Miej startup…jak najkrócej!

 

Nowatorski pomysł, wyjątkowa idea, unikalny produkt. Czy to wystarczy do założenia startupu? Niekoniecznie. Aby nasz biznes wybił się na tak modnym obecnie rynku potrzebne będą również: determinacja, obranie jasnego celu, zorientowanie na klienta, umiejętność planowania i … aktywne słuchanie mądrzejszych.

Bo zbudowanie solidnego zaplecza biznesowego to nie tylko znalezienie inwestora z kapitałem pieniężnym. Równie ważny jest arsenał w postaci wiedzy i doświadczenia naszego patrona. Dzięki temu połączeniu zbudujemy model biznesowy, który ma największe szanse na powodzenie.  

Otwierasz nowy biznes. Ale czy to startup? Niekoniecznie. Szymon Wierciński z Katedry Strategii Akademii Leona Koźmińskiego w wywiadzie udzielonym dla Business Insider stwierdza: „Startup to nowe przedsiębiorstwo, które nie ma doświadczenia, wiedzy i zaczyna wykorzystywać szanse, wchodzić w coś nowego. Dla mnie startup to pewien etap w życiu przedsiębiorstwa”.

Tym samym Wierciński niejako obala najbardziej popularną definicję tego zjawiska autorstwa Steve’a Blanka. Blank bowiem zdefiniował startup jako „tymczasową organizację, która poszukuje rentownego, skalowalnego i powtarzalnego modelu biznesowego”.

W wolnym tłumaczeniu, wg Wiercińskiego Twój biznes przestaje być startupem kiedy firma nie musi już walczyć o przetrwanie, Twoim głównym wyzwaniem jest organizacja pracy zespołu, podejmowanie nowych wyzwań, uzupełnianie kadry, ale przede wszystkim…. regularne i satysfakcjonujące dochody. 🙂

 

Wnioski Wiercińskiego potwierdzają badania, jakie przeprowadził wśród właścicieli startupów, m.in. Pawła Sieczkiewicza z Telemedi.co, Bartosza Marciniaka z Everytap czy Adama Jesionkiewicza z Ifinity Group. Jak twierdzi naukowiec- „Gdy firma osiąga taki wzrost i sprzedaż, że generuje zyski pozwalające wypłacić pensje nie tylko pracownikom, ale i CEO, wtedy twórcy startupu zaczynają wypłacać sobie godziwe wynagrodzenie. Gdy startupy są finansowane z pieniędzy od inwestora, nie mogą sobie zazwyczaj na to pozwolić, bo potrzebują tego kapitału na rozwój biznesu”.

Dlatego wszystkim twórcom nowych biznesów serdecznie życzymy, by ich przedsiębiorstwa jak najkrócej można było mianować startupami!

 

Masz pomysł na biznes?

Skontaktuj się z nami, zobaczymy co możemy dla Ciebie zrobić.

Newsletter
Bądź na bieżąco.
Bez spamu - tylko ważne informacje.

FreshMail.pl